#3 Over de helft... ja echt! Dit gaat te snel!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu #3 Over de helft... ja echt! Dit gaat te snel!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu

#3 Over de helft... ja echt! Dit gaat te snel!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Juni 2017 | Canada, Victoria

Oeps… volgens mij loop ik al een beetje achter met mijn verslagen, tijd voor een flinke update! Het is in ieder geval een goed teken, want ik heb het enorm naar mijn zin en moet dus echt even de tijd nemen om dit verslagje te schrijven.

Inmiddels ben ik al twee keer naar Vancouver Island geweest, naar de hoofdstad van British Columbia, Victoria. De eerste keer bezocht ik het eiland samen met Robin om een vriendin van haar te bezoeken. Op de ferry zagen we de zonsondergang en alle prachtige kleine eilanden. Het weekend was goed gevuld met allerlei leuke dingen. Zo heb ik voor het eerst garage sales en thrift shops bezocht, iets dat helemaal hip is hier in Canada. Daarnaast heeft Robin me een rondleiding gegeven door de stad en aten we ’s avond een heerlijk ‘spotprawn-diner’. Het dochtertje van de vriendin Corrie, Millie, had besloten dat ik haar beste vriendinnetje was voor het weekend. Dus de hele dag tussen alle garage sales door plukte ik bloemetjes en speelde ik spelletjes met dit drie jarige schatje.

Mijn tweede bezoek aan Victoria was met de familie Pollock. We gingen naar The University of Victoria voor een veldhockeytoernooi van hun dochter Rory. Heerlijk om een weekendje lekker veldhockey te kunnen kijken! Daarnaast vind ik het nog steeds zo grappig om alle verschillen te zien tussen Nederland en Canada. Waar wij op ons dertiende blij waren met een gratis kan ranja op een hockeytoernooi zitten de meiden hier vrolijk een Starbucks XXL ijskoffie met sushi naar binnen te werken. Ik vind ’t allemaal super grappig om te zien! ’s Avonds hadden we een feestje, waar een aantal mensen zelfs Nederlands spraken. Het voelt zo vreemd om hier Nederlands te kunnen praten. Daarna kwam de lokale schoolband een optreden geven, een avond vol dansjes dus!

Verder geen weekendjes weg meer voor mij op de planning, nee de laatste weekenden bleef ik gewoon lekker in mijn eigen stadje, Vancouver. Inmiddels heb ik de hele stad goed verkend en weet ik zelfs de weg in deze mega stad! Zo heb ik samen met internationale studenten een bezoek gebracht aan de Richmond Night Market, een Aziatische markt met allerlei eet- en rommelkraampjes. Ook heb ik samen met Robin de fiets gepakt om een mooie fietstocht richting Granville Island te maken. Granville Island is een apart stuk van de stad, met versmarkten en allerlei kleine speciaalzaakjes en kunstgalerijen. Daarnaast hebben we samen een goede gewoonte ontwikkeld. Ieder weekend moet goed afgesloten worden (ja en soms ook doordeweeks), dus we sluiten het altijd af met een lekkere ijsco!

Daarnaast ben ik ook zelf veel op pad geweest. Zo heb ik de Seawall gewandeld, een pad dat helemaal rondom Stanley park loopt. Je hebt hier een prachtig uitzicht op de stad en de bergen. En het gekke is, vanaf het drukke station loop je in tien minuten een groot bos in, waar je gemakkelijk kunt verdwalen. De uitersten zijn echt enorm in Vancouver! Stanley park is een groot park/bos aan de rand van de stad. De hele middag heb ik lekker gewandeld en mensen gekeken… veel bruidjes, straatartiesten en evenementen vinden er plaats. En natuurlijk bracht ik ook een bezoekje aan de wereldberoemde totempalen in het park. En het aquarium… nee dat staat op het lijstje voor als Wessel er is. In mijn vrije avonden wandel ik door de stad of doe ik gewoon lekker niks. En overdag ben ik nu vooral druk bezig met mijn eindverslag voor Purdys. Ook het ontwikkelen van mijn eigen bonbon is in volle gang, maar het eindresultaat moet ik helaas nog eventjes geheim houden. Met mijn stagebegeleider Rachel trek ik er vaak samen op uit. Onze vrijdagmiddagen plannen we in als ‘fieldtrips’ of ‘trendtours’, wat stiekem inhoud: chocolade van concurrenten proeven, lunchen in de stad, mensen kijken en nieuwe dingen ontdekken. Jaaa... ik vind het zelf een enorm goede invulling van vrijdagmiddagen!

Intussen zijn Wessel en ik al flink bezig met het plannen van onze reis. En onze planning voor Vancouver wordt al aardig krap, dus Wessel, geen tijd voor jetlags hier!!  De tijd vliegt, ik geniet van iedere dag en vind het vreemd te beseffen dat ik hier al bijna drie maanden ben. Het voelt als thuis en de mensen om me heen voelen als een nieuwe Canadese familie! Ik vind het raar om nu al afscheid te moeten nemen van sommige mensen, die bijvoorbeeld op vakantie vertrekken. Zo bracht ik afgelopen maandag Celab voor de laatste keer naar zijn soccer training, omdat de familie op vakantie is naar de andere kant van het land!

En nog één dingetje, afgelopen zondag vierde ik Vaderdag met Robin en haar gezin. We gingen lunchen in een Chinees restaurant en als je de foto’s kijkt zie je wat ik daar gegeten heb… gefrituurde kippenpoten. En met poten bedoel ik dan echt die vieze

In Nederland vallen de mussen nog steeds van het dak volgens mij, terwijl wij hier in Canada nog steeds zitten te koukleumen. Gelukkig voorspelt onze Canadese Piet voor dit weekend eindelijk zomerweer! Morgen is het de grote dag van de Purdys Barbecue, geheel in stijl zal ik in mijn Canada shirtje verschijnen. Verder kan ik nog wel honderd dingen aan jullie vertellen, maar dat vertel ik allemaal wel als we weer bijkletsen in Nederland!

Dus, ik ga weer eventjes chocolade eten, want het is alweer een uur geleden dat ik mijn laatste bonbon at! :)

Tot snel allemaal & een hele dikke Canadese kus,
Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 6532

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 19 Augustus 2017

Anouk in Canada

Landen bezocht: