#4 Leaving Vancouver... Let's start our road trip! - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu #4 Leaving Vancouver... Let's start our road trip! - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu

#4 Leaving Vancouver... Let's start our road trip!

Door: Anouk van Stratum

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Juli 2017 | Canada, Revelstoke

Leaving Vancouver... Let’s start our road trip!

Zo tijd voor een nieuw verslagje, want er is aardig veel te vertellen!
Ook de laatste weken heb ik weer enorm veel mooie plekken bezocht. Zo was 1 juli de nationale feestdag, Canada Day. Dit jaar viert de federatie Canada haar 150e verjaardag. Dus deze dag was groots opgezet. De hele stad was gevuld met in rood wit geklede mensen, optredens, markten, etc. Kortom een enorm leuke dag om rond te lopen, en op zijn Canadees feest te vieren!

Mijn stage bij Purdys Chocolatier heb ik een aantal weken geleden afgerond. Ik heb enorm veel geleerd binnen dit mooie en interessant bedrijf! Ook mijn eigen project heb ik succesvol afgesloten, nu wachten op de beoordeling van school. Ik moet wel zeggen, ik mis al mijn collega’s en de heerlijke bonbons de gehele dag door enorm! Als afsluiting van mijn stage hadden mijn collega’s een hike gepland. Garibaldi Lake, een 18 kilometer lange hike met een hoogteverschil van 750 meter. Het laatste gedeelte van de wandeling was nog besneeuwd, waardoor we af en toe tot onze knieën de sneeuw in zakte. De beloning op de top was een adembenemend mooi half bevroren meer!! Ik zal een foto toevoegen, want hier wil ik jullie even van mee laten genieten!

Maar na het afronden van mijn stage stond iets anders heel erg leuks op de planning. Na mijn laatste weekendje alleen met Robin, kwam Wessel namelijk naar Vancouver. In het weekend hebben Robin en ik nog heerlijk samen van de rust genoten, totdat Wessel dolenthousiast op de airport verscheen. Tijd om hem de stad te laten zien!

We zijn daarna nog tien dagen in Vancouver gebleven. In deze tien dagen heeft Wessel veel mensen ontmoet en enorm veel van de stad gezien. Iedere dag stond weer iets anders op het programma. Zo hebben we onze eerste duik gemaakt!! Een wrakduik naar de Annapolis, een oude marine boot gezonken in een baai op Gambier Island. Samen met Scott Pollock hebben we dit wrak bezocht en met zijn drieën een half uur rondom de boot gezwommen! Wat was dat gaaf zeg, dat smaakt zeker naar meer!!

Een aantal dagen later gingen we weer de oceaan op, dit keer om walvissen te spotten! We hadden geluk, anderhalf uur lang zwommen ELF orka’s rondom de boot! Ze maakte sprongen, verdwenen dan weer om vervolgens met hun vinnen op het water te slaan. Soms enorm dichtbij de boot maar vaak op 100 meter afstand. Een hele mooie ervaring, met gelukkig een aantal hele gave foto’s!

Maar het begin van onze reis samen betekende natuurlijk ook het einde van mijn tijd in Vancouver en dus afscheid nemen… iets dat me enorm zwaar viel. Bijna iedere dag deze tien dagen moest ik afscheid nemen van iemand. Maar gelukkig kan ik terugkijken op een hele mooie tijd hier en ga ik een aantal mensen zeker terugzien in Nederland! En wie weet wel weer in Vancouver!!

Na dat we alles en iedereen gedag hadden gezegd startte onze roadtrip! Wessel en ik gaan vier weken rondreizen door Canada! Met als eindbestemming in het westen Calgary, waarna we doorvliegen naar Québec-city om de grote steden in Oost-Canada te verkennen. Tijd voor onze grote reis!!

Het eerste bezoek was Whistler, een enorm mooi bergstadje ten noorden van Vancouver waar de berg- en sneeuwsporten van de Olympische Winterspelen Vancouver 2010 hebben plaatsgevonden. Hier hebben we samen onze eerste hike gedaan, The Chief. Een wandeling die eigenlijk meer klimmen was. Het laatste gedeelte was zo steil, dat je jezelf met metalen kabels over de rotsen omhoog moest trekken. Maar ook hier was het uitzicht (en de spierpijn een dag later) het meer dan waard!

Inmiddels zitten we in ons eerste National Park, Revelstoke Mountain. Vol goede moed wilde deze twee helden wel eens een hike gaan maken in dit gebied. Maar al bij de ingang van het park werd ons verteld dat een aantal wandelpaden waren afgesloten omdat er een Grizzly met twee jonkies was gespot op het wandelpad. Uhm… Misschien toch maar een korte wandeling dan. Het National Park is super mooi, overal waar je kijkt zie je felgekleurde bloemen en struiken. Dus met onze berenbellen aan onze rugzakken durven we steeds verder weg.

Morgen vervolgen we onze reis naar een bekender nationaal park, Banff. Hier gaan we waarschijnlijk een heleboel beren, herten, elanden en andere grote en kleine dieren spotten! In onze auto crossen we morgen weer één tijdszone dichter bij huis, en overschrijden we een provincie grens, waardoor we British Columbia verlaten en Alberta gaan bezoeken!

Wij vermaken ons hier super goed en genieten van iedere dag! Binnenkort zullen we jullie weer meer vertellen over de nieuwe avonturen van Jut en Jul in Canada!

Tot snel, liefs,
Wessel en Anouk

  • 25 Juli 2017 - 11:52

    Pieter Van Stratum:

    Goed te zien dat jullie je enorm vermaken. Heel veel plezier met de trip en tot ziens in NL.

    Groetjes,
    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 1216
Totaal aantal bezoekers 6533

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 19 Augustus 2017

Anouk in Canada

Landen bezocht: