What?? Dat is een grote kat!! - Reisverslag uit Gambier Island, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu What?? Dat is een grote kat!! - Reisverslag uit Gambier Island, Canada van Anouk Stratum - WaarBenJij.nu

What?? Dat is een grote kat!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Mei 2017 | Canada, Gambier Island

Tijd voor een nieuw verslagje! Want na alweer drie weken Vancouver heb ik van alles te vertellen. En laat ik beginnen met het beste nieuws, het is eindelijk ZOMER in Vancouver!!

Direct na mijn vorige verslagje stapte ik vol goede moed, met mijn helmpje, op mijn fiets. Want ik als Nederlander dacht natuurlijk dat naar Purdys fietsen een eitje was. Google-maps routes geprint dus dat moet goedkomen, dacht ik. Nou geloof me, daar kwam ik snel van terug! Helemaal bezweet en buiten adem kwam ik aan op stage... Gelukkig was het een proefritje in het weekend en kon ik dus zonder te trappen bergaf terug naar huis. Nee, al die bergen en fietsen in het midden van een driebaansweg is toch niet helemaal mijn ding…

Op stage heb ik het nog steeds enorm naar mijn zin, hoe kan dat ook anders met ‘all you can eat’ chocolade de hele dag! Iedere dag leer ik weer iets nieuws en leer ik mijn collega’s beter kennen. Vorige week ging Jess na 37 jaar Purdys met pensioen, het was enorm leuk om zijn pensioen viering mee te mogen maken! Er werd gezongen, veel toespraken gegeven en vooral veel taart gegeten. Kortom, ik vermaak me wel in de chocoladefabriek! In het weekend ben ik vooral bezig met de stad en omgeving te verkennen. Ik heb er dan ook al heel wat ritjes naar het centrum en wandelingen in de natuur opzitten.

Daarnaast ben ik voor het eerst wezen stappen in Vancouver. Samen met Jackie en haar vriendinnen gingen we Downtown verkennen. Deze meiden komen allemaal uit Canada, dus wisten precies wat ze me wilden laten zien. Nou daar stond ik dan, als dorpeling midden in de club in een grote stad. Want hier wordt alleen maar gedanst, stilstaan is ècht geen optie! Heel leuk om mee te maken en zeker voor herhaling vatbaar! Maar daarna kwam het, ik liep naar huis en dacht ‘goh dat is een grote kat!’ nadat ik eventjes beter keek dacht ik. Whatt?? Dit is een mega grote wasbeer, wat nu? Ik vlug mijn telefoon pakken om een foto te maken, maar hij kwam steeds dichterbij. Dus één seconde later stond ik buitenadem én zonder foto binnen, maar deze wasbeer was een paar maatjes groter dan ik had verwacht!

Afgelopen weekend was het May-long-weekend, wat betekende dat iedereen maandag een vrije dag had. Een aantal weken geleden heb ik de familie Pollock leren kennen. Een Canadees gezin met drie kinderen van ongeveer mijn leeftijd, een enorm lieve en warme familie. Afgelopen weekend hadden ze mij uitgenodigd voor een weekendje in de ‘cabin’ op Gambier Island, een klein eiland net buiten Vancouver. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Met de eigen boot gingen we op weg naar het eiland, onderweg kwamen we al zeehonden en arenden tegen. Ik voelde me een beetje alsof in de minder tropische versie van Expeditie Robinson was beland. En dit weekend was dan ook het weekend dat ik echt verliefd werd op Canada. Het is zo vreemd dat je het ene moment midden in de stad staat en na een half uurtje varen op een bijna onbewoond eiland bent.

Tijdens dit weekend hebben we van alles gedaan, nieuwe kaartspellen geleerd, gezwommen in de oceaan, onze eigen garnalen gevangen en het allerleukste was schieten met jachtgeweren!! Het was een weekend Back to Nature en ik heb er volop van genoten. Het voelde als een hele week vakantie! En dit weekend was dan ook het begin van de zomer hier, de dagenlange regenbuien zijn over en vanaf nu schijnt alleen nog maar de zon!

Ik heb eigenlijk nog zoveel meer te vertellen en kan niet uitgepraat raken over wat ik hier allemaal zie! Ondertussen werk ik hard aan mijn eigen papieren reisverslagje, zodat ik aan het einde van mijn reis een mooi overzicht heb van alles wat ik heb gezien en meegemaakt. Mijn aftelkalender zegt dat Ome Ton over een paar weekjes al op mijn Canadese stoep staat voor een rondleiding (en jaaa misschien ook wel een proeverij) in de Purdys fabriek. En dit weekend staat een weekendje Vancouver Island op de planning! Ik heb aan dit verslagje natuurlijk weer een aantal foto’s toegevoegd. En wanneer ik weer voldoende inspiratie heb voor een nieuw verslag dan zien jullie dat wel verschijnen!

Ik wil nog eventjes zeggen, dat ik alle reacties op mijn eerste verslagje echt super leuk vond!! Doet me heel erg goed dat allemaal te lezen. En volgens mij is het in Nederland inmiddels ook zomer, dus hoeven jullie daar in ieder geval niet jaloers op te zijn!

Heel veel liefs,
Anouk

  • 13 Juni 2017 - 18:37

    Ine:

    Hoi Anouk...wat leuk om je verslagen te lezen, en fijn dat je het er goed naar je zin hebt..Nog veel succes met je stage en nog veel plezier..groetjess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 April 2017
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 6543

Voorgaande reizen:

14 April 2017 - 19 Augustus 2017

Anouk in Canada

Landen bezocht: